Trafik optimering

Kan du ikke forstå, hvorfor dine kunder forlader din hjemmeside uden at lægge vare i kurven? Annoncerer du mod hele din kundebase og ved ikke, hvordan du kan frasortere dine eksisterende kunder? Hvordan får du mere ud af dine Facebook annoncer? Det er blot nogle af de optimeringsopgaver, vi hjælper dig med hos Marketing Automate. Kom i gang allerede i dag med at optimere din virksomhed, og få en øget omsætning, samt en annonceringsbesparelse.

Hos Marketing Automate bruger vi optimeringstragten som udgangspunkt for alle optimeringsopgaver. Vi starter gerne med at optimere den nederste del af tragten, inden vi hælder flere igennem toppen. Tallene ved optimeringstragten stammer fra FDIH, og er den generelle konvertering i retail per 100 hjemmesidebesøgende. Er der behov for det, laver vi en RFM+ analyse af din virksomhed. 

Vil du vide mere om, hvordan vi hos Marketing Automate kan hjælpe dig? Så kontakt os i dag for en uforpligtende snak.

Optimeringstragt

Optimerings-tragten

Hjemmesidebesøgende

Ved en dedikeret indsats i bla. Google Ads, SoMe og med SEO-optimering, kan vi øge antallet af hjemmesidebesøgende.

Besøger shoppen

AB splittest på hjemmesiden hjælper dig med at optimere hjemmesidens buskaber og indholdsplacering, så vi får flere over i shoppen.

Putter i varekurv

Vi hjælper dig med at blive skarp i dine produktbudskaber, så du får flere til at lægge varer i kurven.

Går til betaling

Kan vi ved at flytte rundt på nogle knapper, ændre nogle farver, foretage nogle teksttilretninger få flere til at gå til betaling? Det kan en AB splittest på hjemmesiden hjælpe til at give svar på.

Fuldfører betaling

Vi gennemgår dine data for at finde frem til årsagen til, at dine kunder ikke fuldfører deres køb.

Optimeringsudbytte

Hos Marketing Automate optimerer vi ud fra dine eksisterende data og dine kunders adfærd. Nedenfor er der nogle eksempler på, hvilken positiv indvirkning optimering kan have på din virksomhed.

1 %
besparelse

ved annoncering blot ved at frasortere dine eksisterende kunder

1 %
afslutter handlen

i din webshop ved at optimere dit købsflow på hjemmesiden

1 %
øget vækst

af din virksomhedsomsætning blot ved at optimere kundeoplevelsen

RFM+

Hvad? Hvem? Hvordan? Hvorfor? Bedre bundlinje!

Øge værdien af dine kunder

Kender du værdien af dine kunder?
Ved du, hvordan du øger værdien af hver enkelt?
Ved du, hvem af dem, der er på vej væk?
Ved du, hvordan du holder på dem?
RFM+ giver dig svaret!

Mere end en arbejdsmodel:

RFM+ er en effektiv måde at sikre overblik
RFM+ er et tankesæt
RFM+ er en analysemetode
RFM+ er en proces
RFM+ er et strategisk værktøj

Her øger RFM+ effekten:

  • Øge omsætningen på udvalgte kundegrupper
  • Fravalg af ikke-profitable kunder
  • Opdyrkning af nye leads, der ligner de mest profitable kunder
  • Find flere gode kunder
  • Scoring af kundeklubmedlemmer
  • Udvikl de loyale kunder
  • Reduktion af churn – find de kunder, der viser tegn på afgang i tide – og hold dem fast!
  • Win back

Det dækker RFM+ over:

R = Recency
F = Frequency
M = Money

+’et dækker over muligheden for at arbejde med andre parametre.
M’et kan erstattes med D = Duration. Dette er relevant for virksomheder og organisationer, hvor der arbejdes med abonnementer, medlemsskaber eller andre faste ydelser og bidrag.

Hvad er RFM+?

RFM+ er en effektiv måde at samle konkret viden om dine kunder.
Ved at kombinere de bløde data(adfærd) med de hårde(transaktion), får du indsigt og viden
om dine kunder i flere dimensioner. Samtidig kan den viden du får omsættes til konkrete salgs- og markedsføringstiltag.

Fælles tankesæt og beslutningsgrundlag for ledelse, salg og marketing:

RFM+ = L+S+M

Hvem kan med fordel arbejde med RFM?

  • Bestående kundeklubber/loyalitetsprogrammer – behov for at ”score” medlemmer og øge salget og udvikle medlemmerne til bedre og gøre dem mere loyale
  • Opstart af nye kundeklubber/loyalitetsprogrammer
  • B2B-virksomheder, som ønsker at udvikle og optimerer kundeporteføljen og øge gennemsnitskøb og købsfrekvens
  • B2C-virksomheder, som ønsker at udvikle og optimere kundeporteføljen, samt øge gennemsnitskøb og købsfrekvens
  • Organisationer, som ønsker at fastholde og udvikle sine medlemmer og øge levetiden på disse

Skalerbar model

En af de centrale ting ved RFM+ modellen er,
at den er fuldt skalerbar. I udgangspunktet indeholder modellen data om samtlige af dine kunder. Derfor kan du i realiteten arbejde med lige så mange undergrupper, som der er kunder.

RFM+ udbytte

Udbytte for ledelsen

  • BI – konkret viden om kunderne, adfærd og potentiale
  • Big data – indsigt i kundernes adfærd
  • Svar på hypoteser
  • Beslutningsgrundlag for strategi


Udbytte for marketing

  • Relevante budskaber
  • Effektivt segmenteringsværktøj
  • Dokumentation af effekt
  • Bedre hjælp til salg


Udbytte for salg

  • Find de varme kunder – og sælg her og nu
  • Udnyt potentialet fuldt ud – kryds- og mersalg
  • Effektiv reduktion af churn – hold på kunderne
  • Nye leads, der ligner de mest profitable kunder
Cookie consent

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse på hjemmesiden.