Marketing automation

Din vej til at frigive nogle ressourcer og få tid til det, du er god til. Det gøres ved at automatisere nogle af dine marketing processer. Hvilke processer og værktøjer, der skal bruges, kan jeg hjælpe med. Med over 15 års marketing erfaring fra store internationale virksomheder, tilbyder jeg dig samme avancerede løsninger til et lavere budget. Kom i gang allerede i dag med at optimere din kommunikation med dine kunder, og høst både en øget omsætning og mere tid.

Hos Marketing Automate arbejder jeg med marketing automation efter automation hjulets principper. Når du skal kommunikere med dine kunder, er der 4 ting, der skal være opfyldt for at få mest ud af din kommunikation. 

Vil du vide mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig? Så kontakt os i dag for en uforpligtende snak.

Automation cirklen

Automation hjulet

Kontekst

Der skal være sammenhæng i budskabet til dine kunder i forhold til, hvad de allerede har købt.

Relevans

Budskabet skal være relevant i forhold til, hvor din kunde befinder sig i købsprocessen.

Tid

Lad dine kunder modtage dine buskaber på det tidspunkt, der passer dem bedst.

Kanal

Send dine budskaber til kunden via de kanaler, der er mest relevante for kunden.

Automation udbytte

Marketing automation tilfører rigtig meget værdi til din virksomhed. Ud over en tidsmæssig gevinst er der nedenfor nogle eksempler på, hvor marketing automation ville kunne optimere din virksomhed. 

1 %
Mere i varekurven

hvis du er i dialog med dem på mere end 3 touchpoints

1
Måneder

længere kunderelation, hvor der er en e-mail permission

1 %
Tilbage til varekurv
ved at køre et simpelt “abandoned basket” automation program

FAQ

Mest almindelige spørgsmål og svar

Hvad er marketing automation?

Det er almindeligt for marketingfolk at snakke om marketing automation og e-mailmarkedsføring som værende det samme. Faktum er, at e-mail marketing er en del af marketing automation, men de to er langt fra det samme.

Marketing automation kombinerer alle de kanaler, hvor du kommunikativt er i berøring med dine kunder – ikke kun e-mail. Og på baggrund af dine kunders historiske og nuværende adfærd igangsættes nogle automatiserede kommunikationsflow.

Hvilke muligheder giver marketing automation?

  1. At kunne tilføje dynamisk indhold baseret på en persons specifikke brugerprofil. Du kan f.eks. sende målrettet kommunikation baseret på adfærdsmønstre.
  2. At kunne kategorisere kunder og kundeemner ved fælles adfærd, interesser og demografiske detaljer. Disse vil være dimensioner for segmentering af dine kunder.
  3. At kunne udvikle optimale markedsføringsmønstre. Marketing automation kan hjælpe din virksomhed med at teste forskellige variabler som emnelinje i en e-mail, udsendelsestidspunkter for din kommunikation, og ideer til personificering.
  4. Marketing automation kan hjælpe dig med at levere en omfattende brugeroplevelse på tværs af kommunikationskanaler.

Hvorfor marketing automation?

Enhver virksomheds købscyklus spænder over flere berøringspunkter. For eksempel kan en kunde finde din virksomhed gennem søgning. Vedkommende kan beslutte at ‘like’ din virksomheds Facebook-side og derefter komme tilbage til din hjemmeside for at læse en nyligt delt blogartikel. Dit fantastiske blogindhold kan overbevise vedkommende om at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Kunderejser er unikke. Forestil dig at forsøge at jagte tusindvis af dem – det er umuligt. Det er her, hvor marketing automation kommer ind i billedet.

Er marketing automation ikke koldt og upersonligt?

Marketing automation gør det nemmere at sende personlige, 1:1 målrettede meddelelser. Med andre ord, marketing automation gør kommunikation stærkere. Når du automatiserer din markedsføring, kan du fokusere mere på kvaliteten af dine kampagner og indhold. Marketing automation giver din virksomhed mulighed for at føje mere personlige detaljer til dine kampagner – ved at indsamle data om dine kunders interesser og mål, kan du tilpasse en skræddersyet kommunikation, så du er mere relevant.

Er marketing automation noget software?

Marketing automation er noget software, der kan automatisere nogle kommunikationsprocesser, der gør det muligt for virksomheder at købe og sælge som Amazon – det vil sige at opmuntre kundeemner med personligt, nyttigt indhold, der hjælper med at konvertere kundeemner til kunder, og omdanne kunder til glade kunder. 

Automatiseret markedsføring øger indtægten for virksomheden betragteligt, og giver samtidig et flot afkast af den nødvendige investering i automation-værktøjerne.


Er marketing automation spam?

På ingen måde. Marketing automation er en af de bedste måder at give en brugervenlig og relevant kommunikation, fordi den er skræddersyet omkring det enkelte individ på baggrund af historiske og nuværende adfærdsdata.


Hvad driver marketing automation?

Marketing Automation er drevet af psykologi. Folk lever i deres følelsers vold, og de er drevet af incitamenter. “Hvad får jeg ud af det her?” er det spørgsmål, der driver handel, som vi kender det i dag.

Hvad der er vigtigt at huske på er, at der er to sider af enhver handelsligning. Hvis både købere og sælgere er for fokuserede på deres egne mål, vil det kritiske “forbindelsesmoment” aldrig opstå. Stop med at tale om dit produkt, og start på at tale rundt om produktet med kunden i fokus. Det er først dér, du får den rigtige succes med din virksomhed. Marketing automation bør først og fremmest være drevet af værdi med kunden i fokus.

Når folk taler om marketing automation, fokuseres der på emner som det analytiske og A/B splittest, sandsynligvis fordi softwarefirmaer leder forhandlingerne. Men det er vigtigt at understrege en anden kvalitet, der ikke er dækket af softwarefirmaerne: empati.

Cookie consent

Jeg bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse på hjemmesiden.