Den digitale kunderejse

Visualisering af de berøringspunkter, den individuelle kunde har med Schumachers, er med til markant at øge omsætningen

Schumachers Brændevin

Kunde

Kunde siden
2012

Produkt
Eksklusiv brændevin

Services
Automation, optimering og kodning

Henvender sig til
B2B og B2C (internationalt)

Kontaktperson
Dan Schumacher – Ejer

Udfordring

Hvordan følger man kunderejsen, både online og offline?

Schumachers havde en gammel hjemmeside, hvor cookie data ikke blev samlet. De var på facebook og Instagram, fordi konkurenterne også er der.

Man ville gerne kunne følge slutkundernes købsadfærd fra første Google søgning efter brændevin, over besøg på hjemmeside, til køb i butik.

Løsning

I alle de år vi har arbejdet tæt sammen med Schumachers, har det altid været med en datadrevet tilgang i kommunikationen med kunderne.

Der blev udarbejdet et helt nyt data-lag og implementeret en DMP, samt sat ild til e-mail marketing. Alt dette med henblik på at kunne kombinere data fra de fysiske butikker og den digitale webshop for at give kunderne en relevant og effektiv kommunikation.

Det blev nu bl.a. muligt at:

  • Forstå hele checkout flowet
  • Sørge for at flere færdigør købet i webshoppen
  • Tilpasse kommunikationen ud fra en udvist adfærd
  • Bygge segmenter i en kombination af adfærds- og historisk data
  • Se hvilke produkter, der er de mest populære
  • Forlænge den gode service fra butikken videre ud i den digitale verden

Det er så fedt!

Resultat

1 %
Øget omsætning pr. år
1 %
Kundetilfredshed

Vil du vide mere

om “Automation” casen, så ring eller skriv til os.

(+45) 53 70 00 00

tilgængelig imellem 08:00 – 17:00

Teglværksgade 10, st tv, 2100 Kbh Ø

info@marketingautomate.dk

Cookie consent

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse på hjemmesiden.